Догмат
о иконопочитании
Трехсот шестидесяти седми святых отец Седьмого Вселенского Собора,
Никейского
Храним не нововводно все, писанием или без писания установленные для нас
Церковные предания, от них же едино есть иконного живописания изображение,
яко повествованию Евангельския проповеди согласующее, и служащее нам ко
уверению истинного, а не воображаемого воплощения Бога Слова, и к подобной
пользе. Яже бо едино другим указуются, несомненно едино другим уясняются.
Сим тако сущим, аки царским путем шествующе, последующе Богоглаголивому
учению Святых Отец наших и преданию Кафолическия Церкве, (вемы бо, яко сия
есть Духа Святого в ней живущего), со всякою достоверностию и тщательным
рассмотрением определяем: подобно изображению честного и животворящего
Креста, полагати во святых Божиих
церквах, на священных сосудах и одеждах,
на стенах и на досках, в домах и на путях честные и святые иконы,
написанные красками и из дробных камений и из другого способного к тому
вещества устрояемые, якоже иконы Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса
Христа, и непорочныя Владычицы нашея святыя Богородицы, такожде и честных
ангелов, и всех святых и преподобных мужей. Елико бо часто чрез
изображение на иконах видимы бывают, потолику взирающии на оныя подвизаемы
бывают воспоминати и любити первообразных им, и чествовати их лобызанием и
почитательным поклонением, не истинным, по вере нашей, Богопоклонением,
еже подобает единому Божескому естеству, но почитанием по тому образу,
якоже изображению честного и животворящего Креста и святому Евангелию и
прочим святыням фимиамом и поставлением свечей честь воздается, яковый и у
древних благочестный обычай был. Ибо честь, воздаваемая образу, преходит к
первообразному, и покланяющийся иконе поклоняется существу изображенного
на ней. Тако бо утверждается учение Святых Отец наших, сиесть предание
Кафолическия Церкве, от конец до конец земли приявшия Евангелие.